Thursday, October 13, 2011

20

Walaupun hari ni bukan hari jadi aku tapi aku nak tulis psl umur aku yg dah 20.

Perkara yg paling aku ingat ialah kata2 Dr.Ashraf Gindi, doktor yg mengajar aku Fisiologi.
Beliau menegur aku yg kurang konfiden dan malu2 setiap kali disuruh melakukan sesuatu.


"Shaouqi kamu sudah berusia 20 tahun ,kamu sepatutnya lebih berani"

Hal ini membuat aku terfikir apakah yg sepatutnya seorang lelaki berumur 20 tahun capai dlm hidupnya. Adakah aku perlu lebih matang? Adakah aku perlu berubah perangai ?.

Kalau aku imbas balik sepanjang 20 tahun lebih hidup aku ni memang sama perangai aku tak pernah nak berubah.Hakikatnya bukan itu saja, hubungan aku dengan manusia dan hubungan aku dengan Tuhan pun tak banyak berubah.

Ibadat aku makin teruk rasanya cuma meningkat masa dekat periksa saja. Nak kata menyumbang kepada Islam pon tak. Jadi apa guna hidup aku selama ni.

Ya, semuanya berpunca daripada aku sendiri tapi aku tak tahu macam mana nak mengubahnya.

Kalau dipanjangkan umur aku rasa aku akan lebih banyak melakukan dosa berbanding pahala jadi apa ertinya kalau terus hidup begitu?


3 comments:

nawzahs said...

dalam,dalam

lek la shoq,selagi tak get laid selagi tu la kau akan berada di tampuk lama

iqapika said...

kau nak bunuh diri ke shoq??

Shaouqi said...

nawzah:tujuan terbesar aku dalam hidup kini bukan lagi utk diget laid tetapi utk melakukan sesuatu yg aku takkan kesali di hari tua kelak

iqapika:bunuh diri bukan satu pilihan sebagai seorg muslim tapi aku perlu mencari jln yg diberkati utk menghilangkan kesengsaraan hidup ini