Tuesday, January 11, 2011

Mencarut. Apa dan Mengapa

Ape prkataan yang sering kita dengari pabila seseorg mencarot saban hari?. Aku pasti ianya pasti berkisar tentang dua perkara sahaj iaitu organ2 reproduktif dan juga haiwan2 ciptaan Ilahi. Tetapi jika seseorang mengucapkan kata2 pujian terhadap-Nya saat2 emosi terganggu dia memang hebat gila.

Sekarang ni aku tertanya2 kenapa masyarkat kita sering menjadikan 2 subjek ini sebagai kata2 kejian terhadap kawan2 , musuh dan tidak lupa juga terhadap menteri2?

#1-Haiwan 



Haiwan yg sering dijadikan mangsa oleh manusia yg tak brtggjwb ialah BABI.

Malah aku sendiri tak ingat mengapa aku menjadikan ia sbg subjek carutan harian aku?
B A B I , ape signifikannya prkataan ni kerana sehingga kini aku dan ramai lagi manusia mggunakannya unutk menzahirkan emosi mereka yang terganggu.

Mungkin kisah di bawah ini merupakan jawapannya. 
Satu kisah tentang asal usul pggunaanya dipercayai telah digunakan sejak zaman Mesolitik lagi.

credit to precociously naive



Tetapi aku rase sebab yang paling kukuh ialah dalam masyarkat kita yang kebanyakannya muslim berpegang bahawa babi merupakan najis mughallazoh.
Contoh dialog:-

Betik: Woi Cad , Babi!
Cad:Asal babi plak?
Betik:Sebab ko cam haram doh
Cad:Owh, ko mencarot babi sebab ko nk ckp aku haram disentuh la ?
Betik:Aah

#2-Organ Reproduktif

utk tujuan pembelajaran semata2


Satu lagi persoalan. Mengapa organ seks dijadikn bahan carutan , malah istilah bahasa2 lain seperti Tamil dan Mandarin juga digunakan selaras dgn semangat 1Malaysia yang diperkenal oleh PM kita yang cemerlang.

Contoh2 terlalu banyak tapi aku malas nak tulis kat blog suci ini.
Korg klik sini untuk belajar mencarot dalam pelbagai bahasa.

Ok sekali lagi apa sebab munasabah merujuk seseorang yg kita benci dgn organ reproduktif
Contoh dialog:-

Betik:Wei Cad ko ni kerandut zakarlah!
Cad:Asal plak? ape maksud ko kali ini?
Betik:Haahla ape yg aku maksudkan ni?
Cad:Tulah aku pelik ape yg ko cube smpaikan ni?

*dialog ini tiada kesudahan kerana kedua watak tidak dpt memikirkan mengapa dan kenapa manusia mnjadikn ianya sbg subjek carutan 

Adakah kerana menyentuh kemaluan menyebabkan batalnya wuduk menjadi sebab?
Atau disebabkan ianya merupakan tempat membuang najis?
Tetapi ape yang aku pasti ia tiada kena mengena tentang orientasi seks seseorg itu.


Artikel ini ditulis oleh Prof.Shaouqi yg merupakan seorg pensyarah kanan di Universiti Sg. Tuntong dan sedang membuat kajian mengenai pola perubahan carutan masyarakat Malaysia.

5 comments:

Unknown said...

apa yang kau mencarut ni shoq??
hahah

Shaouqi said...

@ammar
aku baru tpikir ape makne bnde yg aku mencarut selama ini
btw thanks youre the first one to leave a comment on this blog

FiQ aSH said...

gler mantap post ko shoq!!!!!!!...haha

Shaouqi said...

@afiq
trimas atas pujian
aku ade mimpi yg satu hari nanti aku akan jd poyo
aku ade mimpi yg satu hari nanti....

Unknown said...

first?
haha.im touched